30 juli - Bos Scapes Tour

30 juli 2010 - Monarch, Canada

30 juli, Monarch

Vandaag weer een dagje Lethbridge, zoals we gisteren al aankondigden.
We hebben lekker uitgeslapen, alhoewel Ina het licht heeft zien worden. Ze heeft de klas al op verschillende manieren ingedeeld en ook de schriften al ‘geschreven’. Hoezo vakantie!?

Na een heerlijk ontbijt zijn we buiten gaan zitten en hebben op het terras zitten praten en koffie gedronken.
Rond het middaguur was er even contact met Arie en Paulien, wat er in resulteerde dat we elkaar zouden zien in Lethbridge bij……jawel……de Dairy Queen!!!!!

Arie stond al in de rij voor de drive trhough toen we aankwamen, want het was tevens zijn lunchtijd. Kort daarna kwam Paulien met haar koters en hebben we gezellig samen een ijsje gegeten, nou ja……een blizzard natuurlijk. MMMMMMMMMMMMMM

Nadat iedereen voldoende afgekoeld en gevoed was zijn we achter Arie aangereden naar een van de projecten waar Bos Scapes (Aries werk) aan gewerkt heeft. We kwamen bij een gedeelte van een park waarvan we 2 jaar geleden de start hebben gezien.
Een heuvel met een prachtige (aangelegde) waterval, een park, met paden en speeltoestellen.
Hier ging Paulien met haar kinderen wandelen, fietsen en spelen.
Wij reden met Arie door naar een ander project waar we 2 jaar geleden geweest zijn. Bij een gigantisch gebouw, waar een openbare en een RK highschool in komen, met de naam Soshone High (m.i.v. sept. a.s.). Hier waren ze 2 jaar geleden begonnen met het aanleggen van een park en wegen, terwijl een stuk verderop de school gebouwd werd.
We waren toen op een gigantische vlakte, waar we nauwelijks een idee hadden wat er allemaal kwam. Nu was de school klaar, de sportvelden (ook aangelegd, incl. sprinklerinstallaties), een park (public), een meer en ga zo maar door.
Het park en de rest is nog niet geopend voor publiek, maar Arie heeft ons een rondleiding gegeven. Heel mooi en heel interessant allemaal.
2 Jaar geleden stonden we op een betonnen vloer met een aantal buizen. Dit bleek nu een ‘pompstation’ te zijn. Een compleet gebouw, met allerlei computergestuurde apparatuur die de gehele watervoorziening voor dit gedeelte van de stad regelde. Er was zelfs een aparte pomp die er in de zomer voor zorgde dat alleen de bibliotheelk van de beide scholen gekoeld bleef, omdat de rest van de school behoorlijk warm zou worden, daar er niemand de zonwering zou sluiten in de vakantie.
Ook zijn er maatregelen genomen om bij hevig noodweer bepaalde gebieden te laten onderlopen, zodat men het overtollige water ‘even’ kwijt kan. Dit zakt dan later weer automatisch weg, richting het meer.
Bij een aantal sportvelden begon Arie op een of ander apparaatje te drukken. Wij vroegen ons af of het een computerspelletje was, maar nee hoor…..het was de afstandsbediening voor de sprinklerinstallatie die in de velden is gebouwd. Dus kregen we een eigen ‘watershow’. Geweldig!

Na de rondleiding moest Arie weer nodig verder, want ja…..het werk gaat door.
Wij zijn met Nelleke naar nog een paar winkels gegaan voor wat boodschappen. Daarna weer terug naar Monarch, want het liep al tegen het eind van de middag.

Thuisgekomen hebben we met Leo en Nelleke wat gedronken op het terras en was het al weer etenstijd. Weer heerlijke Hollandse pot: Bietjes met een balletje gehakt. MMMMM
Kort na het eten kwam ook Arie (inmiddels half 8), want hij had wat tijd ‘verloren’ met de rondleiding en die had hij moeten inhalen.

Na het eten hebben we weer buiten gezeten en een spelletje Mexican Horseshoe gespeeld.
Toen we te veel last kregen van de muggen (die er volgens Nelleke en Leo niet zijn, maar die ons zo’n 40 muggenbeten hebben opgeleverd !???) zijn we naar binnen gegaan en hebben we een spelletje Mexican Train gespeeld. Gezellig en heel ontspannen dus.

Daarna hebben we afgesproken dat we morgenochtend om 5 uur zullen gaan opstaan.
We gaan (en onze kinderen weten al wat dat in gaat houden) naar Logans Pass, oftewel Glacier Park. Wat dat is beschrijven we morgen.

Dus….. Welterusten!!!!

1. Jorien:
    1 augustus 2010
    Superleuk! Lekker ontbijten bij de Amerikanen, ben benieuwd wie jullie servant zal zijn. Geniet van de eitjes overeasy ;)
    Gaan jullie nog raften of een helikoptervlucht maken?!
    Geniet ervan!!!!!
  2. Jan en Nelleke:
    1 augustus 2010
    We hebben heerlijk meegenoten van jullie prachtige reis. Hartelijk dank daarvoor en alvast een heel goede terugreis gewenst.
    Groetjes,
    Jan en Nelleke