2-3 augustus - het slot van de reis

3 augustus 2010 - Borculo, Nederland

2 augustus - Monarch

Tja, vanmorgen de wekker weer heel vroeg gezet. Om 6 uur uit bed gekomen, gedoucht en de koffers hellemaal ingepakt.
Na een lekker ontbijt, mét bacon and eggs (over easy !!), werden de koffers in de bak van de truck gelegd en zijn we met z'n 4-tjes vertrokken naar Calgary.
Jolanda was nog speciaal haar bed uitgekomen om ons uit te zwaaien. (lief hoor)

Onderweg werd de stemming steeds meer timide. Tja, het vliegveld kwam steeds dichterbij!
Ruim op tijd kwamen we op Calgary Airport.
Leo zette ons in de drop-off lane af en ging daarna de auto in de parkeergarage zetten. Wij gingen alvast de koffers inchecken bij United Airlines.
Ina's koffer was nét iets te zwaar, maar gelukkig hoefden we niet bij te betalen. Welk kreeg ze een rode sticker (heavy load).
We moesten de koffers echter bij ons houden, omdat we op dit vliegveld mét koffer door de douane moesten.  Daarom zijn we, met bagage en al, nog ergens een koffie gaan drinken bij Starbucks, want we mochten pas 2 uur voor vertrek door de douane (en niet 3 uur, zoals gezegd).

Om half 11 zijn we dan toch maar naar de douane gegaan. Onderweg kocht Nelleke nog een mooi afscheidscadeautje voor Ina: een Inukchuk met daarbij de tekst 'friends'. Lief hoor.
Bij de douane hebben we afscheid genomen van Leo en Nelleke. Paulien belde toen ook net, dus die konden we nogmaals gedag zeggen. (lief hoor)
Leo en Nelleke, HARTSTIKKE BEDANKT VOOR ALLES!!!

Daarna was het zwaaien, totdat we om een hoek uit het zicht verdwenen.

We zijn met het vliegtuig naar Chicago gevlogen. Gelukkig was er een Nederlands sprekende 'inchekbaliemedewerkster' die ons op Calgary geruststelde dat we ruim de tijd hadden in Chicago en dat de koffers automatisch werde overgeheveld van vliegtuig. Dus niet zoals op de heenreis, toen we de koffers eerst weer moesten oppikken om opnieuw in te checken.

De vlucht naar Chicago was weer met een klein vliegtuig, dat helemaal vol zat. Het ging heel vlotjes en we hadden inderdaad genoeg tijd om over te stappen.
Toen we bij de juiste gate waren hebben we nog een gezonde hap gekocht (yoghurt) met een ongezond tintje (hot dog, de eerste!!!).
Ruim op tijd begon het inchecken. Dit keer zaten we helemaal op de achterste rij in het middenpad. Er waren naast ons geen raamplaatsen, maar toiletten. Dus we hadden geen zicht op de buitenwereld.
Men kondigde aan dat we ruim op tijd in Nederland zouden zijn (1 uur eerder dan gepland).

Soms begon het vliegtuig onderweg te stuiteren, zo hevig dat we dachten dat we het nooit zouden halen, maar het ging goed. En......

3 augustus

........ruim een half uur voor de geplande tijd kwamen we inderdaad aan.

Bij de bagageband belde Ina haar moeder om te melden dat we veilig geland waren.,.....geen gehoor...!?!?!?!? We kregen sms-jes van de kinderen....!?!?!?!???????

En ja hoor. Toen we buiten kwamen ontdekten we mama. Een stukje verderop stonden Joriien en Thijs én..........schuin achter hen liepen Anne en Matthijs!!!!! (Karlijn zit nog in Frankrijk).

Een heel warm welkom natuurlijk. We zijn met de bus naar Alphen gereden, terwijl Matthijs en Anne met de bagage in de auto naar Alphen zijn gereden. Daar hebben we koffie gedronken en daarna direct een broodje mét soep (het was half 11), want dat was ook al voorbereid.
Omdat we toch wel erg gaar waren zijn we direct weer doorgegaan naar Borculo.
Matthijs en Anne als bagagewagen en wij met Jorien en Thijs.
Onderweg borrelde soms een verhaal op of dommelde een van ons weer in.
De natuur is ook hier prachtig groen en het weer was vergelijkbaar met Monarch, iets koeler.

Thuis aangekomen weer lekker 'ons eigen luchie' gesnoven een kopje thee gedronken en de eerste verhalen van Matthijs en Anne gehoord (en wat foto's gezien).
Daarna zijn we even naar bed gegaan, want al luisterend dommelden we soms een beetje weg.
De wekker op 5 kwartier gezet en gelukkig riep Jorien ons daarna, anders hadden we nu nog geslapen.

Na de douche een afspraak gemaakt bij El Paso (om in de stijl te blijven).
Hier hebben we met z'n zessen heerlijk gegeten.
Tijdens het eten kwam een telefoontje van Karlijn. Zij was nét aangekomen in Nijmegen, van haar 'tour de France'. Morgen zullen we met Jorien en Thijs meerijden naar Nijmegen, zodat we ook haar weer even kunnen zien en knuffelen. Én dan hebben we ook onze eigen auto weer terug.

Tja, terwijl Ina met Nelleke de laatste nieuwtjes (over en weer) uitwisselt. Zou Nelleke een strijkplankovertrek hebben gekocht in Calgary? Heeft ze een slacentrifuge??? (allebei: ja).
Ook is Nelleke vandaag bij het ziekenhuis voor onderzoek geweest. Dus was het spannend om daar ook de laatste berichten van te horen. En dan.......ja, dan zit het er op!

Nog een paar dagen 'landen' en ordenen en volgende week weer de eerste voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar (waar we overigens allebei al best weer zin in hebben).
En nu breekt de tijd aan om foto's te ordenen, verhalen de printen, herinneringen ophalen (dat zal nog heel lang duren!!!), want.......

Wij hebben een geweldige vakantie achter de rug ! Genieten maar zo!
We hopen dat onze 'volgers' een beetje hebben kunnen meegenieten. De trouwe volgers ook hartelijk bedankt voor hún reacties. Daar hebben wij op onze kamers weer van zitten genieten. Wil je nog meer weten, moet je maar een afspraak met ons maken. Dan krijg je er nog "live tekst" bij, onder het genot van een drankje en een hapje.

Groetjes
Ina en Henny

P.S.  'tot de volgende reis ;)

1. Jan en Tineke:
    3 augustus 2010
    Welkom thuis! Na alle omzwervingen gelukkig weer veilig thuis!
  2. Rikie:
    3 augustus 2010
    Henny en Ina,
    Bedankt voor al jullie verslagen en foto's van jullie bijzondere vankantie. Ik heb er van genoten.
  3. Adri en Toni:
    4 augustus 2010
    Ik heb erg genoten van jullie verslag. Een bizonder leuk idee om mee op vakantie te gaan. Welkom weer in Borculo en nog een paar heerlijke vakantiedagen. Groetjes ook aan de kinderen!!!
    Veel liefs uit een druk Oberammergau. Het loopt allemaak prima, dank Toni.
  4. hanneke:
    4 augustus 2010
    Welkom thuis, jullie zullen wel erg moeten wennen en alle indrukken nog verwerken.
    Wij hebben in ieder geval genoten van de reis en de foto's en zodra jullie weer een beetje gesetteld zijn komen wij een keer om de rest te horen. Liefs van ons
  5. Ria:
    6 augustus 2010
    Goed om te lezen dat jullie weer veilig thuis zijn, ik maakte me al zorgen of jullie nog tijd zouden krijgen om bij te komen van zo'n geweldige maar ook overvolle, inspannende reis. Tot gauw op school
  6. Wilma:
    7 augustus 2010
    Weer thuis! Dank voor jullie mooie verslagen. Ik had nog een inhaalslag te maken. Dit (vertraagd) omdat onze computer een week kapot is geweest. Er zit nu een nieuwe videokaart in en gelukkig het ding werkt weer. (Wat je dan een week mist!!!). Jullie zijn al weer thuis. Wat een mooie ervaringen. Wat een belevenissen. Schitterende foto's. Dit alles te koesteren, zo waardevol!
  7. Heidi:
    8 augustus 2010
    WELKOM THUIS!! (wat aan de late kant misschien, maar we zijn net zelf terug uit Oostenrijk!

Liefs Heidi
  8. Monique:
    10 augustus 2010
    Welkom weer op Hollandse bodem.
    Fijn heelhuids thuis en wat een belevenissen.
    We hebben genoten van de verhalen en foto's.
    Nu weer bijkomen en van het mooie Borculo gaan genieten. Zal wel wennen zijn.
    Geniet van deze waardevolle vriendschap en vakantiereis.
    Ook ik moest ff een inhaalslag maken maar heb dat met veel plezier gedaan.
    Bedankt, liefs Monique en mannen.
  9. Imert Moret:
    2 december 2010
    Dag Ina, dag Henny,
    Via de trefwoorden 'Leo','Nelleke' en 'Monarch' kwam ik op jullie site terecht. Leo den Toom was een klasgenoot van mij op de middelbare school. Ik heb al jaren geen contact meer gehad. Kunnen jullie mij met hem in contact brengen?
    Groet, Imert Moret.