1 augustus - de laatste dag

1 augustus 2010 - Monarch, Canada

1 augustus – Monarch, Alberta

Vanochtend de laatste volle vakantiedag in Canada.
Natuurlijk hebben we eerst uitgeslapen. Ina had zelfs een hele nacht lekker geslapen.
Samen met Leo en Nelleke een klein ontbijtje genuttigd op het terras. Het weer is prachtig. Alleen weer veel vliegen, maar ja, dat heb je met zoveel feedlots in de buurt.

Rond koffietijd kwamen Paulien en Richard met de kinderen, net klaar van hun ‘sundayschool’,  waar ze met het hele gezin geweest waren.. En ook Arie ‘verscheen’ na zijn verplichtingen in de kerk. Hij is namelijk de kerkorganist in Monarch.  Dus Jan D., ook deze zondag had in ieder geval een aantal ‘gezegenden’ rond de tafel!!
De kinderen konden heerlijk spelen in de tuin van Nelleke (voetbal, trampoline, etc), ook konden ze heerlijk snoepen (taart en andere lekkernijen van ‘oma’ ) en wij hebben gezellig bijgepraat over de vorige dag. Wij over onze ‘avonturen’ in Glacier en Paulien een Richard over het storten van een betonvloer voor hun nieuwe garage, met dreiging van thunderstorms.
Gelukkig bleven die laatsten uit en is alles goed gegaan. Zelfs met voetafdrukken van Davin. Een ‘blijvende herinnering’
J

Rond etenstijd vertrok de ‘Feyterclan’ en kort daarop kwam Jolanda, klaar met haar optredens in een kerk in Lethbridge. (Nóg een ‘gezegende’)
Ondertussen begonnen we vuurlucht te ruiken. We dachten eerst aan de buurman, waar Nelleke het mee aan de stok had gehad, maar het bleek Leo te zijn. Op het 2e terras (jaja, we logeerden op stand!!) was hij bezig met de bbq: New York Steaks!!!! (HEERLIJK……mag je vaker doen Leo !!!!)
Nelleke was ondertussen in de keuken bezig.

De lunch was heerlijk: NY steak, broccoli, sla, en nog veel meer. Als verrassing had Nelleke een lekker ijsje toe (ipv DQ J).

Na het eten vertrokken Jolanda en Arie naar huis en hebben wij in de basement de eerste spullen ingepakt.
Daarna hebben we met Nelleke en Leo onze hele trip ‘besproken’, waarbij aantekeningen zijn gemaakt, zodat zij, als ze ooit die kant op gaan, alvast weten wát er zoal te zien is en welke hotels wij aanbevolen, of juist niet (‘low’Budget Inn in Page bv). Ook hebben we onze ‘foldervoorraad’ uitgedund. Een heleboel is bij Nelleke gebleven. Kan zij weer gebruiken voor zichzelf óf voor logees.

Daarna wat gedronken en toen werd het tijd om naar binnen te gaan. Plotseling betrok de lucht heel erg en viel de temperatuur zeker 5 graden naar beneden.
Achteraf viel alles mee, want na zo’n 2 uur begon de zon weer te schijnen, zonder dat er een druppel gevallen was.

De sfeer was heel gezellig, maar ja, het vertrek loerde wel om de hoek.

Na het avondeten zijn Ina en Nelleke nog even bezig geweest met het selecteren van de was (voor de koffers) en hebben Leo en Henny nog even Mexican Horseshoe gespeeld. Tijdens het spel kwam Jolanda langs om gedag te zeggen.
Leo en Henny werden gewoon aangevallen door de muggen, dus Henny gaf zich ‘gauw’ gewonnen (terechte winnaar overigens!!!)
Nadat we naar binnen waren gevlucht zijn we nog begonnen aan een spelletje ‘Mexican Train’.
Halverwege kwam Arie nog even langs. We hebben nog even gezellig zitten praten en toen afscheid genomen van hem. Hij moest naar huis, want morgen is het weer vroeg dag voor hem (5 uur).

Daarna hebben we het spel uitgespeeld en zijn we, na nog wat gezellig gekletst en afspraken gemaakt te hebben (Leo en Nelleke brengen ons naar Calgary morgen), naar bed gegaan.
Onze laatste nacht in Monarch. (zucht) Morgen om 6 uur op

Welterusten!!!!