Daar gaan we dan

5 juli 2010 - New York, New York, Verenigde Staten

5 juli - Na een dagje afscheid nemen van de kinderen, pa, Mar, Piet, Rita en al een beetje van mama hebben we niet echt goed geslapen. De wekker stond vroeg, want ja, we wilden niet te laat bij de bus zijn. Bij de bushalte hebben we dan ook afscheid genomen van mama.
We waren op tijd op Schiphol en konden direct inchecken. De koffers waren keurig op gewicht. Daarna begon het wachten, krantje kopen, koffie drinken, wachten en.....wachten.
Om 11.15 uur zijn we op tijd met United Airlines naar Chicago vertrokken.
Het vliegtuig zat helemaal vol en de vlucht duurde 8 1/2 uur. Onderweg werden we niet echt 'verwend', maar dat kwam goed uit met 'Sonja'. Een beetje lezen, dutten, 3 films kijken, afstanden bekijken op het schermpje voor ons.
In Chicago aangekomen hebben we even contact gehad met Matthijs. Daarna werden we streng gecontroleerd: vingerafdrukken, irisscan, etc. Daarna moesten we weer in de rij gaan staan voor de vlucht naar New York. Ook daar werden we weer gecontroleerd, gefouilleerd, sandalen uit, op de bekende Amerikaans manier worden afgesnauwd, etc. En toen.....wachten, wachten......wachten.
We vertrokken weer keurig op tijd in een 'piepklein' vliegtuig (66 personen).
Deze vlucht duurde zo'n 1 1/2 uur (op de klok 2 1/2 uur, voor de rekenaars).
We hadden onderweg besloten om een 'georganiseerde shuttle' te nemen vanaf Newark. Die brengt je, volgens de reclame tot aan het hotel.
De boeking liep gesmeerd, de rit was bijna een bezoeking. Het was namelijk 38 graden ('s avonds om 8 uur) en de shuttle was overvol. In plaats van zo'n 9 personen zaten we met 11 personen + alle bagage opgepropt in een bussie. De rit was ook direct een sightseeing dwars door New York. Van Jersey, via Brooklyn naar Manhattan stuiterden we kriskras door de stad. Wat een wegdek zeg!!!!
De zandpaden buiten Borculo zijn er heilig bij!!!!

De taxi zette ons uiteindelijk niét voor het hotel af, want dat was om, dus moesten we het laatste stukje lopen met 4 koffers en 2 tassen bij 38 graden, na bijna 24 uur zonder slaap en moe van de reis en niet gegeten, en...... voel je 'm???? Maar de stemming zat er in.
We vonden het hotel, waar we gelukkig voordat we vertrokken, een mailtje naar hadden gestuurd dat het wel eens laat zou kunnen worden.
We kwamen binnen de baliemedewerker riep: "Ah, you must be Hendrik!!!! From Holland!!!" Wat een ontvangst. Na veel grappen over en weer zijn we naar de kamer gegaan en hebben even rondgekeken. Niet gek voor dit geld, maar volgens ons op een superlocatie!!!!

Daarna even opgefrist en op zoek gegaan naar een hapje eten en wat drinken. De Golden Arches kwamen ons het bekendst voor. Daarna echt een 'block'je om gelopen. Zo kwamen we op Times Square. Wat een belevenis is dat zeg. Enorm druk (ondanks de hitte), heel gezellig, heel licht (ondanks dat het al laat was) door de reclameschermen.
Daarna vermoeid maar toch ook voldaan naar het hotel terug. Internet werkte niet. Airco gelukkig wel.......Welterusten.